سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

87/10/14
12:42 ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای پدر بزرگ نسیم عزیزم :

احساس می کنم که بی تو دگر پیر می شوم    

کم کم اسیر پنجه تقدیر می شوم

احساس می کنم که تو از دست می روی

با هر عبور گام تو دلگیر می شوم

احساس می کنم که تو احساس کرده ای

با یک نگاه گرم تو تبخیر می شوم

ای در تلاوت اسمت طنین عشق

در آیه های دست تو تفسیر می شوم

رویای صادق من با تو بودن است

در خواب ناز چشم تو تعبیر می شوم

با هر شمارش معکوس رفتنت

در سنگر سکوت ، زمین گیر می شوم

دیگر برو به خدا می سپارمت

اما بدان به خدا پیر می شوم ...

پی اس 1 : من به نمایندگی از همه ی بچه ها مخصوصا مدیریت محترم وبلاگ و نوسینده ها بهت تسلیت میگم و امیدوارم که روح آن بزرگوار با اولیا همنشین باشه ...

پی اس 2 : برای شادی روح تازه گذشته فاتحه ای قرائت کنید .

پی اس 3 : التماس دعا

GOdBLeSsu


  

87/10/8
9:54 ع

در حالی که حملات هوایی اسرائیل به غزه در پاسخ به حملات راکتی حماس ادامه دارد، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه خواستار توقف فوری خشونت در نوار غزه شد.
نون جوریکا سفیر کشور کرواسی که ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد با خواندن بیانیه کوتاهی اعلام کرد که اعضای شورای امنیت به شدت نگران بحران غزه بوده و خواستار توقف فوری خشونت در این منطقه هستند.
به گزارش رادیو فردا، شبکه خبری سی ان ان به نقل از خبرنگاری که در نوار غزه حضور دارد گزارش کرد که هواپیماهای اسرائیل روز یکشنبه مقر اصلی پلیس غزه را مورد هدف قرار داده اند.
وزارت دفاع اسرائیل نیز ادامه عملیات نیروی هوایی این کشور در غزه را تائید کرده و اعلام کرد که ??? هدف مربوط به حماس در دو روز گذشته بمباران شده است.
ریاض منصور نماینده فلسطینی در سازمان ملل گفت که هیچ توجیه ای وجود ندارد که یک میلیون و ??? هزار نفر از اهالی غزه برای عملکرد تعداد معدودی مجازات شوند.
آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در پیامی ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل، «همدستی دولت بوش با اسرائیل و سکوت و بی اعتنایی سازمان های جهانی و برخی دولت های عربی را زمینه ساز این جنایات» خواند.
وی از تمامی مسلمانان جهان خواست تا از فلسطینی های غزه دفاع کنند.
دولت ایران نیز خواستار توقف عملیات ارتش اسرائیل در غزه شده و محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران بار دیگر اعلام کرد که «رژیم صیهونیستی» به زودی نابود می شود.
دولت اسرائیل عملیات دو روز گذشته را پاسخی به حملات موشکی از نوار غزه به داخل خاک این کشور دانسته است.
در چند هفته گذشته حدود ??? موشک به داخل خاک اسرائیل پرتاب شده که خسارات مالی و جانی در پی داشته است.
حملات هواپیماهای بمب افکن و هلی کوپترهای اسرائیلی به مناطقی در غزه دست کم ??? کشته و ??? زخمی برجای گذاشته است و قدرت های جهانی خواستار توقف خشونت ها شده اند.
دهها هدف جداگانه از مراکز و قرارگاه‌های حماس که در مناطق مسکونی غزه قرار داشتند، روز شنبه مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت.
از سوی دیگر اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل گفته است عملیات آغاز شده در غزه احتمالا زمان خواهد برد.
در همین زمینه یک مقام بلندپایه نظامی اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است حملات روز شنبه «مرحله آغازین» سلسله عملیاتی است که احتمالا شامل عملیات نیروهای زمینی و محاصره غزه نیز خواهد بود.

حملات تازه
بی بی سی: جت های اسرائیلی حملات هوایی تازه ای را در نوار غزه انجام داده اند و همزمان اسرائیل هشدار داده که تا زمانی که حماس به پرتاب موشک از غزه خاتمه ندهد، اسرائیل نیز حملات خود را ادامه خواهد داد.
همزمان با حملات هوایی در صبح روز یکشنبه ?8 دسامبر، تانکهای اسرائیلی هم در حاشیه غزه مستقر شده اند.
مسئولان امور پزشکی و امدادگری در مناطق فلسطینی گفتند حمله اسرائیل به مسجدی در شهر غزه در ساعات پایانی شب شنبه ?? دسامبر به کشته شدن دو نفر انجامیده است و بر اساس گزارش ها یک ایستگاه تلویزیونی تحت اداره حماس هم هدف قرار گرفته است.
مقام های فلسطینی نیز اعلام کرده اند شمار کشته شدگان در حملات روز شنبه ?? دسامبر به ??? نفر رسیده که در صورت تایید این خبر، رسما روز شنبه را بعنوان خونین ترین روز در تاریخ غزه ثبت خواهد کرد.
کارکنان بیمارستان اصلی غزه گفتند اتاق های عمل جراحی پر از مجروحان است، ذخایر اندک دارو رو به اتمام است و حتی جراحان کافی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان وجود ندارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد هم خواستار پایان فوری کلیه خشونت ها در غزه شده است.
ساکنان غزه برای برگزاری مراسم تدفین کشته شدگان آماده می شوند و در سراسر مناطق فلسطینی نشین نیز اعتصاب عمومی اعلام شده است.
در همین حال اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفت اگر حملات هوایی باعث تغییر رفتار حماس نشود احتمال آغاز حملات زمینی هم وجود دارد.

"دفاع از شهروندان غیرنظامی"
اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی تلویزیونی و در حالی که در میان اهود باراک وزیر دفاع و زیپی لیونی وزیر خارجه اسرائیل نشسته بود اعلام کرد ممکن است این عملیات "تا مدتی طول بکشد" اما قول داد که از بروز یک بحران انسانی اجتناب کند.
در سازمان ملل متحد نمایندگان اعضاء شورای امنیت جلسه ای اضطراری برگزار کرده اند و گفته می شود مشغول بررسی پیش نویس بیانیه ای هستند که توسط روسیه تهیه شده است.
پیش از جلسه شورای امنیت گابریلا شالف، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد بار دیگر موضع اسرائیل را تکرار کرد که حملات برای "حفاظت از شهروندان اسرائیل در برابر حملات تروریستی بیشتر" صورت گرفته است.
او در بیانیه ای اعلام کرد: "کشوری نیست که اجازه موشک باران ممتد شهروندان غیرنظامی خود را بدهد و اقدام لازم برای متوقف کردن آن را انجام ندهد."
بر اساس اعلام مسئولان در غزه اکثر کشته شدگان نیروهای پلیس عضو جنبش حماس بوده اند که کنترل غزه را در دست دارد، اما زنان و کودکان نیز در این بین جان خود را از دست داده اند.
این مقام افزود اصابت موشک به مقر نهادهای امنیتی و مجتمع های پیکارجویان باعث مجروح شدن ??? نفر دیگر هم شده است.

"زمان جنگ"
حملات اسرائیل هشت روز پس از پایان آتش بسی شش ماهه آغاز شد.
اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفت: "گاهی باید آآرام بود و گاهی هم باید جنگید. اکنون وقت جنگ فرا رسیده است."
او به بی بی سی گفت صدور دستور توقف عملیات در مقطع جاری "غیرواقع گرایانه" است.
خالد مشعل، رهبر در تبعید حماس فلسطینیان را فراخوانده که در پاسخ به حملات انجام شده در انتفاضه ای جدید شرکت کنند.
اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس در غزه گفت تسلیم و پرچم سفیدی در کار نخواهد بود: "فلسطین هیچگاه کشتاری زشت تر از این را به خود ندیده بود."
اسرائیل به اهدافی در سراسر غزه حمله کرد و نقاطی در مراکز اصلی تجمع جمعیت را هدف قرار داد؛ از جمله در شمال شهر غزه و شهر های خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه.

اعتراض جهانی
العربیه.نت: در حالی که شمار قربانیان دو بار حمله هوایی اسرائیل روز شنبه به مقرهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مراکز حکومت برکنارشده ی آن به ??? تن، و تعداد زخمی ها از 3?? تن فراتر رفته است، و از آن سو نیز بر اثر پرتاب موشکهای گروههای مسلح فلسطینی از غزه به سوی شهرک اسرائیلی نتیفوت یک زن اسرائیلی کشته و ? تن دیگر زخمی شده اند، مقامات سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف خواهان قطع حملات اسرائیلی شدند.
محمود عباس رئیس دولت فلسطین به خبرنگار فرانس پرس گفت که تماسهای فشرده ای را با رهبران کشورهای عربی وجهان برقرار کرده و از آنها خواسته است، با اعمال فشار بر اسرائیل این خونریزیها را متوقف کنند.
سلام فیاض نخست وزیر دولت فلسطین نیز به شدت حملات اسرائیل را محکوم کرد و خواهان "توقف فوری این تجاوزگری" شد.
کمیته ی اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین مردم را به "اعتصاب و تظاهرات همگانی در همه ی شهرهای فلسطینی برای اعتراض به این کشتارهای جمعی" فرا خواند.
گفتنی است نوار غزه از ?? ژوئن ???? تا کنون تحت حاکمیت جنبش حماس اداره می شود. نیروهای حماس در آن روز پس از یک هفته نبردهای خونین نیروهای انتظامی و امنیتی پیرو ریاست دولت فلسطین (محمود عباس) را شکست دادند و از صحنه خارج کردند. حدود ??? هزار نفر مردم ساکن غزه اغلب بازماندگان مهاجرانی هستند که با تشکیل دولت اسرائیل (???8) از خانه و کاشانه ی خود به این باریکه رانده شدند.
سخنگوی کاخ سفید واشنگتن در واکنش به حملات شنبه گفت: اگر حماس بخواهد در آینده ی فلسطینیان سهیم باشد باید پرتاب موشکها را متوقف کند.
وی افزود: امریکا از اسرائیل می خواهد در حال حمله به حماس باید مراقب جان غیر نظامیان باشد.
بارک وزیر دفاع وتسیوی لیفنی وزیر خارجه ی اسرائیل از خویشتنداری مقامات کشورشان در برابر موشکهای حماس سخن گفتند. باراک گفت چند ماه است که ما برای چنین حمله ای برنامه ریزی کرده ایم.
دولت مصر "تجاوزگری نظامی اشغالگران" را محکوم کرد. با این حال اخوان المسلمین مصر موضع رسمی این کشور را به باد انتقاد گرفت وخاطر نشان ساخت که "اینک حکومت مصر هم پیمان تجاوزگران" شده است.
در یک بیانیه ی رسمی ریاست جمهوری مصر آمده است: "اسرائیل بارها به حمله ی نظامی تهدید کرد، لیکن مصر هر بار به پیامدهای چنین حمله ای از بعد انسانی و به دلیل تاثیر گذاری منفی بر امنیت و آرامش منطقه هشدار داد". این بیانیه می افزاید:"عدم پاسخگویی مثبت دو طرف به ندای مصر این پیامد ها را به بار آورد. با این حال مصر از تلاشهای خود در جهت آرام سازی اوضاع باز نمی ایستد". در این بیانیه همچنین از سازمانهای فلسطینی رقیب خواسته شده است به تفاهم و آشتی ملی بیاندیشند تا از مصائب ملت خویش بکاهند".
اتحادیه اروپا ، روسیه، فرانسه و ترکیه از زبان عالی ترین مقامات خود حملات اسرائیل را محکوم کردند. رجب طیب اردوکان نخست وزیر ترکیه به خبرگزاری آناتول گفت: "این حمله ی اسرائیل نشانه ی بی احترامی به ترکیه است که سعی نموده با تلاشهای خود سوریه و اسرائیل را به هم نزدیک کند". وی افزود: همین امروز می خواستم با اولمرت تماس بگیرم و از گفتگوهای صلح با او سخن بگویم ولی دیگر تماس نمی گیرم".
از سوی عمرو موسی دبیر کل اتحادیه کشورهای عرب از لیبی تنها کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست که خواهان برگزاری اجلاس فوری و فوق العاده ی شورای امنیت برای بررسی این تجاوز شود. جامعه ی عرب این حمله را به عنوان کشتاری جمعی محکوم کرد و از نهادهای بین المللی خواست اقدامی مناسب در پیش گیرند.

 

 

مطمئنم اگر فلسطینی ها امام حسین (ع) را داشتند کار اسرائیل در همین محرم ساخته بود

فرق فلسیطن با لبنان در این بود که لبنانی ها شیعه هستند و برای  شهادت و از جان گذشتن سمبلی چون نوه پیامبر را دارند اما فلسطینی ها ... 


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
Brave Heart[0]
 

این یه وبلاگ گروهیه که متعلق بچه های کامپیوتر واحد تهران میباشد.


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ