سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/4/31
7:4 ع

پروتکل RFB* یک پروتکل ساده است که برای دسترسی از راه دور به واسط های گرافیکی کاربر استفاده می شود و همان طور که از نامش پیدا است، در سطح فریم بافر کار می کند. این پروتکل قابل اعمال بر همه ی برنامه های کاربردی و سیستم هایی است که به نوعی با پنجره ها سر و کار دارد. از میان این سیستم ها می توان به X11 ، ویندوز و مکینتاش اشاره کرد. RFB  پروتکلی است که در محاسبات شبکه های مجازی ( VNC ) ** نامیده می شود و کاربرد دارد.

 

 

هر چند RFB در ابتدا به عنوان یک پروتکل نسبتا ساده به وجود آمد، به مرور زمان گسترش یافت و امکانات محتلفی به آن افزوده شد. گسترش RFB امکانات انتقال فایل و فشرده سازی به روش های پیچیده را امکان پذیر ساخت و امنیت سیستم را افزایش داد. برای حفظ سازگاری این سیستم با پیاده سازی مختلفی کلاینت و سرور VNC ، کلاینت ها و سرورها باید بتوانند با استفاده از RFB با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را رد و بدل کنند. پروتکل RFB تضمین می کند که مناسب ترین انتخاب های فشرده سازی و تامین امنیت را که هر دو سیستم کلاینت و سرور قادر به پشتیبانی از آن باشند را به کار گیرد.

پیدایش RFB به سال 1998 باز می گردد. RFB در ابتدا به عنوان یک فناوری ساده برای نمایش از راه دور سیستم ها به وجود آمد. در حقیقت کاربرد اولیه آن ساده کردن فناوری های موجود در در آن زمان بود. به زودی و با توسعه VNC ، پروتکل RFB یک کاربرد ثانویه و مهم تر پیدا کرد. VNC به عنوان یک نرم افزار کد باز منتشر شد و RFB را به عنوان پروتکل استاندارد به کار گرفت.

 

یکی از امتیازات جالب توجه RFB این است که توسعه دهندگان کد می توانند انواع مختلفی از روش های رمز گذاری و سیستم های امنیتی را به دلخواه خود به سیستم  RFB  موجود اضافه کنند. تنها تغییر لازم در این حالت، رزرو کردن شماره شناسایی منحصر به فرد است تا به این ترتیب، شماره های شناسایی تداخل پیدا نکنند. تداخل شماره ها می تواند در طول فرایند معارفه*** ایجاداشکال کند و منجر به قطع ارتباط شود. نسخه کنونی RFB به نام RFB 3.8 شناخته شده و در ژوئن سال 2007 منتشر شده است. اغلب سیستم های دسترسی از راه دور که با آنها آشنایی داریم قادر به کار با برنامه های گرافیکی یا برنامه های دارای پنجره نیستند و تنها با فایل های متنی و خط دستور سر و کار دارند. RFB  به سبب امکان ایجاد ارتباط با این گونه نرم افزارها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با این حال RFB نیز خالی از اشکال نیست و نیازمند اعمال یک سری تغییرات است. مهمترین محدودیت کنونی RFB  انتقال داده ها به حافظه موقت**** است . البته در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال داده های متنی که به فرمتی به غیر از  Latin-1 character set نوشته شده باشند، وجود ندارد.

پی اس1:  * : Remote Framebuffer

پی اس2: **:Virtual Network Calculation

پی اس3:***: Handshaking

پی اس 4: ****:Clipboard

GoDbleSsu


  

88/4/30
2:8 ع

این روزها نمایشگاه کتاب فرانکفورت درحال نام نویسی از ناشران است .این نمایشگاه یکی از معتبرترین نمایشگاههای کتاب جهان است .هر سال از ایران ناشران زیادی به این نمایشگاه می روند که از آن جمله می توان به انتشارات سروش اشاره کرد .

 

دیشب یکی از دوستان خانوادگی ام  زنگ زد و درد و دل هایش را گفت .از امتیازهای فوق العاده ای که برخی در این نمایشگاه عایدشان می شود. از قانون نانوشته ای که متاسفانه مسئولان فرانکفورت به ناشران و نویسندگانی می دهند که موضوع سخنرانی هایشان ضدایرانی باشد! ظاهرا موضوعاتی از قبیل: کودک آزاری درایران،خشونت علیه زنان ، چالش های نشر ایران ....بسیار مورد توجه فرانکفورتی هاست و دستمزدش بهترین غرفه در بهترین قسمت نمایشگاه همراه با تخفیف است . برای هر سخنرانی ضدایرانی هم ، دلارهای زیادی می دهند که متاسفانه بعضی ها همیشه عایدشان می شود.

دوستم می گفت: خبرنداری چه پولهایی به اینها می دهند! کوله بارشان را برای ده سال می بندند!!! اینها حرفهای یک شاهد عینی بود که از زد و بندهای مسئولان نمایشگاه فرانکفورت با برخی نویسندگان و ناشران باخبرشده بود."همانهایی که نام و شهرت و ثروتشان را ازکسانی می گیرند که می گویند: بگو درایران چه بدبختی هایی هست تا خوشبختت کنیم..."

پی اس 1 : بدهکاری : عید مبعث پساپس مبارک!!!

پی اس 2 :جایی خواندم که :

"بزرگترین درس هایی که  باید از حضرت محمد (ص) گرفت :

سالم ماندن در میان جماعت گناهکاران .

هنر دوام آوردن  درمیان جاهلان.

صبر دربرابر آزارهای ناشی از حماقت و بی ایمانی .

راستگویی.

امانت داری.

سادگی در عین کمال ..."

 

ما چقدر مسلمانیم؟!

 

پی اس 3: از mana به  کپی صدای سکوت : همین که دنیای حقیقی به اندازه کافی کثیف و گاهی غیر قابل تحمل هست کافیست، دنیای مجازی را لجن مال نکن.

 

پی اس 4: گ ا د ب ل س ی و


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
Brave Heart[0]
 

این یه وبلاگ گروهیه که متعلق بچه های کامپیوتر واحد تهران میباشد.


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ