سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/7/30
5:22 ع

حس می کردم آزادم

پس چرا مهر سکوت بر لبانم زدند؟!

فکر می کردم عاقلم

پس چرا مهر دیوانگی بر پیشانی ام زدند؟!

فکر می کردم می دانم

پس چرا عالمان را به رُخم کشیدند؟!

فکر می کردم کودکم

پس چرا وظایف بزرگ بر دوشم نهادند؟!

حس می کردم بزرگ شده ام

پس چرا به بهانه کودکی، برایم بزرگی کردند؟!

فکر می کردم خوابم

پس چرا هنوز هم برایم لالایی می خوانند؟!

حس می کردم طعم محبت چشیده ام

پس چرا هنوز هم تشنه محبتم؟!

فکر می کردم گریانم

پس چرا نقش اشک بر چشمانم کشیدند؟!

حس می کردم عاشقم

پس چرا رسم عاشقی برایم باز گفتند؟!

حس می کردم پرواز را می فهمم

پس چرا ندیدم کبوترانی که به خاطر من بال پرواز گشودند؟!

حس می کردم احساس را می فهمم

پس چرا نشنیدم خبری را که قاصدک از احساس می آورد؟!

حس می کردم مهربانم

پس چرا شکستم دلی را، که شکسته اش نزد خدا، عزیز و مهمان است؟!

حس می کردم دوست، همین است

پس چرا دوست، یار نشد و من باز هم تنهایم؟!

فکر می کردم راه، همین است

پس چرا راه، چاه شد و من باز هم گمراهم؟!

فکر می کردم حقیقت، همین است

پس چرا هر روز رنگ می بازد و همچنان گمنام است؟!

فکر می کنم در این دنیا زیادی غرق شده ام ...

به گمانم در من های وجودم گم شده ام ...

شاید هویتم گهگداری متزلزل شده است ...

کدام من، روزی من را باز می یابد؟! نمی دانم؟!

ولی فکر می کنم یک چیز را خوب بدانم ...

حس می کنم همه ی آدم ها، انسان اند !

و انسان ها همه مستحق اشتباه اند ...

و اشتباه ها همه مستحق بخشش ...

و حس می کنم بالاخره جواب را یافته ام ...

به گمانم من هم انسانم ...

و محدودم اگرچه آزادم ...


  

87/7/27
11:23 ع

امروزه امنیت شبکه یک مساله مهم برای ادارات و شرکت های دولتی و سازمان های کوچک و بزرگ است.تهدید های پیشرفته از سوی تروریست های فضای سایبر ،کارمندان ناراضی و هکرها ،رویکردی سیستماتیک را برای امنیت شبکه می طلبد.در بسیاری از صنایع ،امنیت به شکل پیشرفته یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.در این سلسله مقالات رویکردی لایه بندی شده برای امن سازی شبکه به شما معرفی می گردد.این رویکرد هم یک راهبرد فنی است که ابزار و امکان مناسبی را در سطوح گوناگون در زیر ساختار شبکه قرار می دهد و هم یک راهبرد سازمانی است که مشارکت همه از هیات مدیره تا بخش فروش را می طلبد.

رویکرد امنیتی لایه بندی شده روی نگهداری ابزارها و سیستم های امنیتی و روال ها در پنج لایه در محیط فناوری اطلاعات متمرکز می گردد.

1.پیرامون

2.شبکه

3.میزبان

4.برنامه کاربردی

5.دیتا

در این سلسله مقالات هر یک از این سطوح تعریف می شوند و یک دید کلی از ابزارها و سیستم های امنیتی گوناگون که روی هر یک عمل می کنند،ارایه می شود .هدف در اینجا ایجاد درکی در سطح پایه از امنیت شبکه و پیشنهاد یک رویکرد عملی مناسب برای محافظت از دارایی های دیجیتال است.مخاطبان این سلسله مقالات متخصصان فناوری اطلاعات ،مدیران تجاری و تصمیم گیران سطح بالا هستند.

محافظت از اطلاعات اختصاصی به منابع مالی نامحدود و گزاف نیاز ندارد.با درکی کلی از مساله ،خلق یک طرح امنیتی راهبردی و فنی می تواند تمرینی آسان باشد .افزون بر این با رویکرد عملی که در اینجا معرفی می شود می توانید بدون هزینه کردن بودجه هایی کلان موانع موثری بر سر راه اخلال گران امنیتی ایجاد کنید.

افزودن به ضریب عملکرد هکرها

متخصصان امنیت شبکه از اصطلاحی با عنوان ضریب عملکرد (work factor )استفاده می کنند که مفهومی مهم در پیاده سازی امنیت لایه بندی است .ضریب عملکرد به عنوان میزان تلاش مورد نیاز توسط یک نفوذ گر به منظور تحت تاثیر قرار دادن یک یا چند سیستم و ابزار امنیتی تعریف می شود که باعث رخنه کردن در شبکه می گردد.یک شبکه با ضریب عملکرد بالا به سختی مورد دستبرد قرار می گیرد در حالی که یک شبکه با ضریب عملکرد پایین ممکن است به سختی مختل شود.اگر هکرها تشخیص دهند که شبکه شما  ضریب عملکرد بالایی دارد ،که فایده رویکرد لایه بندی شده نیز هست ،احتمالا شبکه شما را رها می کنند و سراغ شبکه هایی با امنیت پایین تر می روند و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید .

فناوری بحث شده در این مجموعه مقالات روی هم رفته رویکرد عملی خوبی برای امن سازی دارایی های دیجیتالی شما را به نمایش می گذارد .در یک دنیای ایده آل بودجه و منابع کافی برای پیاده سازی همه ابزار ها و سیستم های مورد بحث وجود دارد اما متاسفانه ما در چنین دنیایی زندگی نمی کنیم .بدین ترتیب شما باید شبکه تان را ارزیابی کنید (چگونگی استفاده از آن ،طبیعت داده های ذخیره شده ،کسانی که نیاز به دسترسی دارند،نرخ رشد آن و ..) و سپس ترکیبی از سیستم های امنیتی را که بالاترین سطح محافظت را ایجاد می کنند با توجه به منابع در دسترس پیاده سازی کنید.

سطوح امنیتی عبارتند از : پیرامون : که ابزار و سیستم های امنیتی قابل استفاده در این زمینه فایروال و آنتی ویروس در سطح شبکه و رمز نگاری شبکه خصوصی مجازی است .

شبکه : که می توان از سیستم تشخیص (و جلوگیری) از نفوذ (IDSAPS ) و همچنین از سیستم مدیریت اسیب پذیری ،تبعیت امنیتی کاربر پایانی ،کنترل دسترسی و و تایید هویت کاربر به عنوان ابزار و سیستم های امنیتی قابل استفاده بهره برد .

میزبان: که معمولا از سیستم تشخیص نفوذ میزبان و سیستم ارزیابی آسیب پذیری میزبان و تبعیت امنیتی کاربر انتهایی و ضد ویروس و کنترل دسترسی و تایید هویت کاربر ،به عنوان ابزار ها و سیستم های امنیتی قابل استفاده یاد می شود .

برنامه کاربردی: که ابزار و سیستم های قابل استفاده در این زمینه سیستم ارزیابی آسیب پذیری میزبان ،کنترل دسترسی و تایید هویت کاربر و تعیین صحت ورودی می باشد .

داده : که رمز نگاری و همچنین کنترل دسترسی و تایید هویت کاربر از جمله ابزار های امنیتی کارا در این زمینه می باشد .

مدل امنیت لایه بندی شده

در بالا مدل امنیت لایه بندی شده و برخی از فناوری هایی که در هر سطح به کار گرفته می شوند،ارایه گردیده اند.این فناوری ها با جزییات بیشتر در بخش های بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت .

هر چند با اعمال تمامی این کارها امنیت شبکه هیچ گاه به صورت صد در صد نیست ولی با تدابیر امنیتی مناسب می توان تا حدود زیادی مانع از نفوذ و دسترسی هکرها به منابع مهم شبکه خود شویم .

GodBleSsu


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
Brave Heart[0]
 

این یه وبلاگ گروهیه که متعلق بچه های کامپیوتر واحد تهران میباشد.


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ