سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/3/16
11:15 ع

نسل منفی یکم و منفی دوم و منفی سوم بیشتر در کوچه ها عاشق می شدند. خوراکشان هم همسایه روبرویی بود. دعوا و کتک کاری و «آخ دیگه آبرومون جلوی در و همسایه رفت» هم هکذا. نسل صفرمی ها و نسل یکمی ها اما درشرایط دیگری عاشق شدند. آنها گاهی در پیاده رو نامه های عاشقانه ردوبدل می کردند و درعین حال گاهی کتاب هایی به هم می دادند و زیر جملات عاشقانه اش خط می کشیدند. این کار دو حسن داشت. یکی اینکه طرف تابلو نمی کرد که بلد نیست یک نامه عاشقانه بنویسد دوم اینکه ادبیات هم وارد ماجرا می شد. در همین فاصله کم کم در کشورهایی مثل هند با یک عینک جابجا کردن یابا یک بوق با یک درخت خیلی ها عاشق می شدند.
وقتی به نسل ما که سوم باشد نوبت عاشقی رسید دیدیم روش های بروز عشق و علاقه با سرعتی معادل سرعت نور افزایش یافته است. اتوبوس و رستوران و پیتزای مخلوط و یک بلیت سینمای اضافه و حتی روی دیوار توالت های عمومی ازعشق خوانده می شد. بعلاوه چت روم ها که خودش فرصت خفنی بود برای اینکه شما بترکانید.
این مقدمه تاریخی را برایتان نوشتم که اضافه کنم:
دراین میان یک جور عشق دیگر هم بود که گریبان یکسری آدم های صاف و صادق را گرفت. یعنی آنها درحقیقت گریبان این عشق را گرفتند.
همان هایی که عشقشان ایران بود و درد دین داشتند. آنها رفتند جنگیدند تا من و تو سالها بعد راحت عاشق شویم و شیطنت کنیم... چه باک اگر باشند و گاهی سرمان فریادی هم بکشند!


  

87/3/15
12:3 ص

در کلافگی روزهای تعطیل سری زدم به کتابفروشی محله مان...؛کتابی می خواستم از نویسنده ای و صاحب کتابفروشی گفت که کتاب هایش را نمی آورد.
دلیلش هم این بود که با سلیقه های سیاسی پیرمرد ریش پروفسوری نمی خواند.
گفتم :دموکراسی گزینشی شما حرف ندارد.
عینک شیکش را روی بینی اش جابجا کرد:چرا؟

گفتم در حالی برای ملتی نسخه می پیچید و خارج از گود ؛ پیپ تان را چاق می کنید و بی رحمانه فقط نیمه خالی لیوان را می بینید و مثل تمام منورالفکرهای مملکتم دم از آزادی بیان و جامعه چندصدایی می زنید که حاضر نیستید در یک کتابفروشی نیم وجبی هم اصول اولیه دموکراسی را رعایت کنید و صدایی جز صوت سلیقه خودتان را بشنوید.
پدر آمرزیده!شما کتابت را بیاور...؛شریعتی و مطهری و قیصر و شاملو یا خاطرات خلخالی یا هویدایش را دیگر من "مخاطب"خودم انتخاب می کنم.

*******
سهراب راست می گفت که :" ایران ؛ سرزمین مادران خوب و روشنفکران بد است".


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
Brave Heart[0]
 

این یه وبلاگ گروهیه که متعلق بچه های کامپیوتر واحد تهران میباشد.


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ